Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

En lyckad tävlingsdag

Av Anne-Sofie Nord - 14 oktober 2012 11:07

Igår var en riktigt bra tävlingsdag, som följde på ett par inte så lyckade dagar. Lillan fick kolik, sambon blev jättesjuk (så stackars Filippa fick följa med mig överallt), jag hann inte träna på programmet som jag borde, mobilen gick sönder och plånboken försvann. Lägg till rejäl sömnbrist och lite plugg-stress på det så är det inte direkt upplagt för lyckade tävlingsresultat.


Men Lillan leverade! Vilken allroundhäst hon är alltså! =) Vinst i både dressyr och hoppklassen och årets vinnare av elithoppspokalen! Jag red C:1an på 66,4 % och hade näst högst procent på hela dagen. Hon som vann hade 66,9 % och red B:2. Inte långt ifrån att vi knep pokalen i dressyren alltså.


Malin satsade på djärva omhoppningssvängar som resulterade i en kanontid. Tre sekunder snabbare än andraplaceringen, som jag kan intyga även var riktigt snabb!


Lillan var en liten ängel hela dan. Lugn och snäll, en dröm att ha med sig. Även Filippa, som fick följa med, var nöjd och glad trots lång dag ute.


 

 


Malin har filmer från tävlingen på sin blogg!


Idag är jag helt slut, somnade som en stock på soffan igår kväll och är fortfarande trött. Ska vila och dricka en massa kaffe, sedan blir det nog hem & villa mässa i Älvsjö i em.


/A-S & Lillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Sofie Nord - 15 december 2012 22:59

Underbart, har bara ett par dagar i skolan nästa vecka, sedan är jag julledig! På torsdag åker vi till Västervik (om vädret tillåter) och firar jul, sedan åker vi hem till Uppsala 25 eller 26 och firar jul igen samt nyår här. Mysigt med jul =) Idag t...

Av Anne-Sofie Nord - 10 december 2012 23:12


Äntligen vinter!! Och äntligen har hästarna fått sina vinterdojjor med snösulor och en massa brodd i varje hov. Nu kan man rida på blankis om man vill! Var ute och testade (dock inte på is) i torsdags. Bara att dra på sig pannlampa, overall och skrit...

Av Anne-Sofie Nord - 30 november 2012 10:27

Jag börjar äntligen så smått få lite julkänsla i kroppen. Vi har hängt upp julgardiner och stjärnor här hemma och snön yr utanför fönstret. Och imorgon ska vi till globen, det brukar vara det riktiga startskottet för julstämningen! Ska bli så himla k...

Av Anne-Sofie Nord - 28 november 2012 16:44

Är så otroligt less på lervällingen och regnet! Men nu verkar det som att det snart ska bli kallt och snö, undrar bara när det utlovade vintervädret behagar dyka upp?? Är trött på att klafsa runt i lera till knäna när jag är i stallet.   I går va...

Av Anne-Sofie Nord - 24 november 2012 11:26


Har nyss klivit upp, så skönt med sovmorgon! Sitter med en kopp nybryggt kaffe och försöker undvika att titta ut på regnrusket utanför fönstret..man får låtsas att det är strålande sol och gnistrande snö haha =)   Har i vanlig ordning inte hunnit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards