Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Tävling igen

Av Anne-Sofie Nord - 3 november 2012 10:22

Har anmält mig till en klubbtävling på UPK den 18/11. L:C1 blir det, ska bli riktigt spännande att se hur hon står sig i konkurransen mot "vanliga" hästar nu. Var ca ett år sedan jag tävlade lokalt, red även då L:C1 och fick 57% som bäst. Hoppas ju såklart på ett par procent till nu när hennes galopp är så mycket starkare och hon utvecklats väldigt mycket.

Är jättesugen på att komma ut mer på lokala tävlingar sen i vår. Ridtravartävlingar i all ära, men villl ut och visa upp min fina travare på ställen där det behövs, typ lokala tävlingar där fördomarna mot travare är vitt utbredda. Inte många andra travare man möter när man tävlar dressyr heller, måste ju finnas nån som åker ut och visar upp sig :) Dessutom är det så glest mellan ridtravartävlingarna och ofta är det väldigt långt att åka till dem.


Idag åker Malin med Lillan till Ubby och hoppar med henne, och imorgon åker jag till annat ridhus och filar på dressyrprogrammet. Lillan är en poppis häst med tre ryttare som får dela på henne. :) Superbra att hon får en allsidig träning, hon kommer vara i sin livs form i vinter om det dessutom fryser på ute så man kan rida i snön på vallen ute vid stallet.


Vet inte vad jag ska hitta på idag, lite halvtrist väder, men det regnar i alla fall inte. Kanske bara vara inne och mysa med lilla Filippan hela dagen :)


/A-S & Lillan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Sofie Nord - 15 december 2012 22:59

Underbart, har bara ett par dagar i skolan nästa vecka, sedan är jag julledig! På torsdag åker vi till Västervik (om vädret tillåter) och firar jul, sedan åker vi hem till Uppsala 25 eller 26 och firar jul igen samt nyår här. Mysigt med jul =) Idag t...

Av Anne-Sofie Nord - 10 december 2012 23:12


Äntligen vinter!! Och äntligen har hästarna fått sina vinterdojjor med snösulor och en massa brodd i varje hov. Nu kan man rida på blankis om man vill! Var ute och testade (dock inte på is) i torsdags. Bara att dra på sig pannlampa, overall och skrit...

Av Anne-Sofie Nord - 30 november 2012 10:27

Jag börjar äntligen så smått få lite julkänsla i kroppen. Vi har hängt upp julgardiner och stjärnor här hemma och snön yr utanför fönstret. Och imorgon ska vi till globen, det brukar vara det riktiga startskottet för julstämningen! Ska bli så himla k...

Av Anne-Sofie Nord - 28 november 2012 16:44

Är så otroligt less på lervällingen och regnet! Men nu verkar det som att det snart ska bli kallt och snö, undrar bara när det utlovade vintervädret behagar dyka upp?? Är trött på att klafsa runt i lera till knäna när jag är i stallet.   I går va...

Av Anne-Sofie Nord - 24 november 2012 11:26


Har nyss klivit upp, så skönt med sovmorgon! Sitter med en kopp nybryggt kaffe och försöker undvika att titta ut på regnrusket utanför fönstret..man får låtsas att det är strålande sol och gnistrande snö haha =)   Har i vanlig ordning inte hunnit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards